Ti dva, co nemají koule

19. říjen 2016 | 08.51 | | autor: ohneta

 Hned na úvod tohoto článku musím poznamenat, že nemám rád našeho presidenta a ještě víc nesnáším jeho poskoka Ovčáčka. Nebudu hodnotit jejich politické postoje a názory, každý máme nějaké, ikdyž si myslím, že ne všechny jsou v zájmu republiky. Zeman si někdy hraje na poloboha ve stylu jen můj názor je ten správný. Ale co, to si myslí stejně většina politiků. Co mě štve nehorázně, je jeho neschopnost přiznat svůj vlastní omyl, či chybu. To vše je korunováno snůškou Ovčáčkových lží, které tiskový mluvčí produkuje na obranu svého pána.

Kauza Peroutka a prošvihnutí pohřbu expresidenta Kováče

O údajném článku, který Miloš Zeman prý údajně někde četl se napsalo už dost. Avšak za 1,5 roku nebyl schopen své tvrzení nijak doložit. Jediné co se našlo byl článek z Rudého práva vydaný 24.2.1937 jehož autor ovšem nebyl Ferdinand Peroutka. Sám Zeman se svým poskokem vydali prohlášení, že to není ten článek, který před třiceti lety vlevo dole četl. Dodnes se za svůj výrok neomluvil a pořád si stojí za svým, byť není schopen předložit jakýkoliv důkaz. Ale prý pořád hledají, tak uvidíme. 

Co mě ještě víc naštvalo je pozdní příjezd na pohřeb expresidenta Kováče, resp. to jak svou nedochvilnost ti dva páni zdůvodňují. Nejprve to bylo špatné počasí, to si ale Ovčáček naběhl, protože jak Praha, tak i Bratislava potvrdili, že počasí bylo zcela ok. Tak když to nemůžeme hodit na počasí, tak to hodíme na řízení letového provozu. Jenže ti mají všechny záznamy též podchycené, tedy i to, že kapitán letadla se přihlásil věži až 5 minut po plánovaném odletu se žádostí o povolení k rolování. Ovčáček tohle nebere na vědomí a stále operuje tím, že jejich letadlo nemělo absolutní přednost a muselo pustit právě přistávající letadlo Travel Service. Absolutní přednost v letectví neexistuje, prvořadá je snad bezpečnost. Je kolem toho teď velká mela, ale kdyby ti dva páni měli koule a řekli Ano je to chyba protokolu, měli jsme odlet naplánovat o 15 minut dříve, nikdo by se teď nad tím nepozastavoval. Tímto svým jednáním jen naserou lidi v republice. Níže přikládám výpis z komunikace mezi ŘLP a kapitánem letadla a též video z odletu. Jak dlouho čekali než přistane letadlo Travelu vidíte sami. (komunikace a video převzato z idnes.cz)

Přepis záznamu radiové komunikace řídících provozu

- z dat serveru www.liveatc.net přepsal Miroslav Matuška

V Praze se používá jedna vzletová a přistávací dráha na přílety i odlety, takže v jeden čas může probíhat pouze jedna z těchto operací + bezpečnostní rozestupy. Přistávající letadlo musí nejdříve dráhu opustit, aby bylo možné s dalším odstartovat.

(a tedy ani nemůže na dráze stát "zdržované" letadlo, protože by se tím zablokovalo celé letiště). Sekvencí letadel se pak rozumí pořadí letadel, v jakém dráhu využívají (typicky přílet1-odlet1-přílet2-odlet2...)

Legenda:

CTN321 - jiné letadlo na odletu z Prahy (těsně před vzletem)

TVS106 - jiné letadlo na příletu do Prahy (těsně před přistáním)

CAF001 - letadlo s delegací prezidenta do Bratislavy

CAF001 stojící u Terminálu 3 se přihlašuje 10:34:18 na frekvenci GND (GROUND). Ihned dostal povolení pojíždět k odletové dráze přes pojezdové dráhy P-L-F-E V mezičase řídící GND pozastavuje ostatní pojíždějící letadla, aby daly CAF001 přednost. CAF001 dojede v čase 10:41:41 k dráze a dostává instrukci přeladit na Věž (TOWER,TWR)


Komunikace na frekvenci TWR (včetně komunikace před přihlášením CAF001):

10:39:12 CTN321 se ohlašuje, zatím ne zcela připravený ke vzletu

10:39:29 TVS106 se ohlašuje jako připravený k přistání (letadlo pomalu klesající na zem usazené v ose dráhy)

10:40:10 TWR uděluje příkaz pro let TVS106, který je krátce před přistáním, aby zpomalil a tím udělal v sekvenci místo pro vzlet CTN321

10:40:30 CTN321 se ohlašuje, nyní již jako plně připravený ke vzletu

10:41:06 TWR uděluje povolení CTN321 ke vstupu na dráhu a být připraven k okamžitému startu (čeká se jen na to, až předchozí letadlo po přistání opustí dráhu)

10:41:33 TWR uděluje povolení k okamžitému startu letadlu CTN321

10:41:51 CAF001 se přihlašuje na frekvenci TWR jako připravený ke vzletu.

----Až od teď je TWR schopen dávat CAF001 instrukce a zařadit ho do sekvence. Nicméně nemůže ignorovat letadlo, které přilétlo dříve, protože to tak jednoduše ve vzduchu nezastaví.

10:41:58 TWR uděluje CAF001 instrukci čekat před vstupem na dráhu kvůli letadlu TVS106, protože to už je těsně před přistáním

10:42:06 TWR uděluje letadlu TVS106 povolení přistát

10:42:50 TWR informuje jiné letadlo (SWR148W) před odletem, že bude pro vzlet až druhý v pořadí (protože nejdříve vzletí VIP let - CAF001)

10:44:03 TWR uděluje CAF001 povolení ke vstupu na dráhu (ale ještě je potřeba čekat, až právě přistálé TVS106 dráhu uvolní)

10:45:38 TWR uděluje CAF001 povolení ke startu (protože TVS106 dráhu právě uvolnilo)

Zpět na hlavní stranu blogu

Hodnocení

1 · 2 · 3 · 4 · 5
známka: 0.00 (0x)
známkování jako ve škole: 1 = nejlepší, 5 = nejhorší

Komentáře

RE: Ti dva, co nemají koule zlomenymec 19. 10. 2016 - 10:27
RE(2x): Ti dva, co nemají koule ohneta 19. 10. 2016 - 11:33
RE: Ti dva, co nemají koule sayonara 19. 10. 2016 - 17:55
RE: Ti dva, co nemají koule lvice 28. 10. 2016 - 12:05
RE(2x): Ti dva, co nemají koule ohneta 28. 10. 2016 - 13:14
RE(3x): Ti dva, co nemají koule lvice 28. 10. 2016 - 15:49